posted by ~ n.u.u.r ~

14 comments

:: no title ::

Dengan NamaMu Ya Allah yang menciptakan segala sesuatu ..
Sampaikanlah selawat dan pujian kami buat kekasihMu, Nabi Muhammad s.a.w..

assalamualaikum.. shbt2. :)
sekadar coret2 ringkas dan pendek2.

iduladha.

iduladha kali ini : berbeza, meriah, ramai, padat, banyak, seronok, penat, kecewa, sejuk.

setiap satu patah rasa, mewakili event yg berbeza2.
apa eventnya tu? hehe.. for personel things, i prefer to keep it safely. bukan semua perkara boleh dokongsikan. apa yg tinggal kalau semua kalian dah tahu? mestilah tak seronok kan..

aahh.. ijjlal... penuh, dgn, rahsia. :)

want one?

p/s : kakak, kalau nk tgk gbr eiduadha, insyaAllah, i'll burn it into a cd n post it to u. ofcourse, ofcourse.. along with, ur birthday present. :P

surat.

baru sebentar shj tadi, sy menerima sepucuk surat,
sepucuk surat dari... mereka.
setiap tahun, pasti dapat.
kehadiran surat itu, sdikit sbnyk membuat sy seronok, namun, bg bonda sy, surat tu sedikit menurunkan graf gembiranya. hehe..
dr riak wajah, sy faham, mama cuba utk menyembunyikan rasa"alaa" nye tatkala menyerahkan surat itu kpd sy.
jd, ape sebenarnya surat dr mereka ni..
hehe.. surat, beralamat dr, INTEC shah alam. surat panggilan pulang ke kolej akasia ..

cadang2nya, kali ni, sy mahu pulang ke kolej lebih awal dr selalu2.
semester lepas, kunci kolej tidak sy serahkan kpd pejabat. malas. :P
rencanya mahu bersiap2 utk final semster seawal mungkin.
bayangkan shj lah. trial bermula februari.
final bermula may.
kira2 berapa minggu shj tingal utk bersedia?

cuti ini, belum lagi dimulakan plan study sy .. ada2 shj event. ada2 shj hal.
kkdg terasa juga gelisahnya krn satu apa pun rencanca sy tidak menjadi.
buku2 yg dibawa pulang, agak2nya sudah berhabuk di rak almari tu.......

hmm... semster depan, final? O_O



a level

begitulah nampkanya.
sedar tak sedar, menjengah juga sy ke semster terakhir sy di intec..
hampir 2 tahun. 2 tahun kawan...
sy yg dulunya langsung tak pernah berpisah dari family,
x semena2 merantau ke selatan, pergi ke sana sini.
sy yg dahulunya pernah "lari" dari salah sebuah boarding school yg agak terkenal,
kini, berjaya juga menempuh hampir 2 thn life without family.

intec,,,
hmm.. intec.
intec menemukan kembali sy dgn shbt2 sy diboarding school sy dahulu. lucu, mmg lucu.
juga di sini, sy bertemu muka dgn beberapa org shbt maya buat pertama kalinya. kalau yg perempuannya, mestilah sy tegur. yg lelakinya, entahlah. buat spt tak kenal pula.?
juga.. bertemu dgn shbt2 yg.. baik2

ya.. mmg ada masa bersedih. ttp, ini yg membuatkan ianya lebih bermakna.
kalau tak sedih, takkan hargai gembira. ye kan?

apa yg pasti, sy tidak menyesal memilih intec.. :)


intuisi.

kehendak sy kuat hari ini utk menguji sejauh mana kebenaran intuisi sy.
instuisi. insinct, gerak hati.
sering, sy enggan akur dgn harta sy yg satu ini.
percayanya, sy harus rasional dan logik. intuisi atau.. "bicara qalbu" sering sy jauh2kan.
bukan apa. gerak hati. sesuatu yg pasti kah?
org kata, ikut hati, badan binasa.
antara alasan sy utk mengetepikan arahan dan petunjuk dr instuisi sy ni..

insticnt

baiklah, apa kehendak sy hari ini sbnrnya?
entahlah. sy ini, tidak dpt diramal orgnya.
tiba2 shj, sy berkeinginan utk meneka siapa jiwa perkasa dan juzwatching yg rajin berkunjung dan sering meberi maklum balas kpd posting sy.
selama ini, sy tidak kisah, sesiapa shj dialu2kan utk meninggalkan maklum balas, sekalipun anounymous..
tp, entahlah. spt apa yg sy katakanan, tiba2 shj, xda angin xda ribut,
hari ini, sy betul2 ingin mengetahui.
intuisi sy sudah meberi jawapan ttp logik akal sy, menolak...
spt biasa, sy sering enggan mempercayai kata hati sy sendiri...

asalnya, mahu shj sy coretkan tekaan sy disini. ttg siapa juzwatching dan jiwa perkasa itu.
ttp, bila difikir2kan,
sy perlu menghormati pendirian juzwatching dan jiwa perkasa yg lebih selesa utk menyembunyikan identiti mereka. apa hak sy utk merosakkan keselseaan mrk?.
tambah pula, merekalah antara insan yg mebuatkan hari sy dihiasi dgn senyuman dgn komen2 mereka. *thnk you :)*

jadi, sekalipun sy dapat merasai siapa juzwatching dan jiwa perkasa, cukuplah sy berkira2 sndiri.
benar atau tidak, itu hal kedua.
kalau silap teka, nasiblah. :P

kata hati :
kpd jiwa perkasa dan juzwatching. andai terbaca posting ini, lepas ni jgnlah takut pula dgn sy ya. komen anda sentiasa sy nanti. sy akan post mengenai tekaan sy,hanya jika kalian mengizinkan.
dan kpd yg tidak sy sebutkan namanya disini, alamak.. tak mahulah berkecil hati. :P

okeylah.
sebentar td mama sudah beri isyarat kpd sy.
ijjlal, pg pasar petang ni. beli brg dapur.
so, jam pun dah 4.25. asar.

sekian shj coret2 ringkas dr sy..
masih tidak mampu menyusun kata2 dgn proper. hoho..

salam intuisi,
sinar penghormatan.

kata hati:
1. jauhkanlah rasa marah ini.

14 comments

  1. kakak
  2. jiwa perkasa
  3. jiwa perkasa
  4. juzwathcing
  5. jiwa perkasa
  6. juzwathcing
  7. jiwa perkasa