posted by ~ n.u.u.r ~

No comments



punai terbang ke rumpun padi,
Padi terserang tikus dan hama;
wahai abang yang baik budi,
sekarang giliran adik bertanya....


kelakar.
tiada kata lain. hanya kelakar.
tak sangka pula pantun yang perlu saya bacakan itu penuh ke.. ke.. ke apa ya?
terkejut juga sedikit.
dan rupa2nya sesi pantun ini dipasangkan dengan 3 orang shbt lelaki yg lain.
dan pasangan saya, adalah seorang senior semester 5. (yg sedang duduk bersila)

saya pula, sudahlah intonasinya tak kena,
dengan mikrofon yang tak berfungsi dgn baik.
(seolah2 tidak mengizinkan saya beraktiviti begini.kan?)
pedulikan sahajalah. semuanya last minit.


Bakar Mabang menjadi arang,
Arang habis besi binasa
Kalau abang suami orang
jangan berlagak seperti perjaka.

haha. tergelak saya. macam tahu2 pula ya.?

alangkah besar ombak samudera
haluan kemudi harus dijaga
kalau benar abang berkata
adik pasti usul periksa.


ya abang,
adik pasti usul periksa.!


usik pantun,