cuba lagi


posted by ~ n.u.u.r ~

No comments


bismillahirrahmanirrahim..

maaf

maaf, saya tahu, ada yang bertanya, mengapa sudah lama tidak mencoret di teratak BQ.
dan, buat yang bertanya, mahupun yang tertanya2,
apa yang boleh saya katakan lagi, semakin hari, tuntutan saya semakin tinggi.
banyak perkara yang tak terjangkakan muncul dan perlu diambil lebih perhatian.
maka, tinggalah BQ, menanti si tuannya..

sungguh, mmg benar, kita merancang satu2 perkara.
ttp kita tak dapat menolak ke"tiba-tiba"an yang tidak dirancang.
maka pesan buat diri saya, sentiasa, beri ruang untuk segala ketidakrancangan dalam satu2 rancangan.
agar, kita tak cepat lelah dan lebih bertenang dalam menghadapi setiap satu situasi.

terkini

baiklah. program terkini saya adalah satu talk mengenai cinta.


adoi. pandai betul presiden muslim society ni. baru hari tu saya sibuk mencari buku bertema cinta dek kerana buntu mengenai persoalan ni, dan sekrang, ha.... sekali diminta melaksanakan satu talk mengenai ini... macam tahu2 sahaja kan.?
apapaun, segala puji kembali kepadaNya.
maha suci Allah, dikabulkan juga hasrat saya, cuma pada masa dan dalam bentuk yang berbeza. =)

dan, untuk kali ini, saya memberanikan diri untuk menjadi pengerusi majlis.
ikutkan, saya boleh sahaja meminta sahabat lain menjadi MC since saya adalah "ketua" majlis ini, ttp, as i mentioned, i had always wanted to improve my speech skill.
dan, inilah peluangnya. kan?
bagus tak bagus, itu belakang kira.
yang penting saya harus berani hadapi kelemahan saya.

try!

sy akui, walau masih banyak kelemahan saya dalam pengendalian majlis dan dalam berkata2 secara sponton, saya percaya ianya boleh dan mampu diperbaiki.
cukup sahaja tadi, tiba2 saya buntu untuk berkata apa sedangkan saya sudahpun membuat draf kasar sbg persediaan. T_T.. dan, saya akui, sedikit "sedih" dengan keadaan itu.

uuppss... its too early to criticize yourself.
afterall, its you first attempt right?
x mengapa ijjlal,
yang penting perlu berani mencuba.
berani buat silap.
dan berani mencuba lagi setelah melakukan kesilapan.

insyaAllah.
saya; akan terus dengan diam saya, kerana itu adalah identiti diri saya.
walau sy pernah memujuk diri dengan mengatakan tokoh Syed Qutb tidak pandai berpidato,
namun saya akan terus mencuba untuk perbaiki kepetahan bersuara saya.
kerana saya hanya akan bersuara, bila perlu.
dan bersuara, hanya untuk mencetus tahu.



salam pasca love is chenta,

kerana aku bukan makhluk pengkhianat