case


posted by ~ n.u.u.r ~

No comments

bismillahirrhamanirrahim..

baru

saya baru "membeli" cermin mata baru.
ups, bukan saya yang beli, ofcourse ayahda saya yang tolong belikan. :P
one thing that i "hate" most when buying new specs is, that,
i am so soo not good in choosing the right spectacles for my face.

semasa proses memilih, entah berapa banyak yang dicuba.
semua tak masuk. dan akhirnya, kerana letih memilih, saya menerima sahaja cadangan tuan kedai dan pulang ke rumah.

a fully framed; dark red framed spectacle.
uu dark red. cubaan berani. *giggle*
saya tidak dibenarkan untuk membeli frameless spek dek kerana cermin mata sebelum ini entah berapa kali asyik patah.
terduduk, terpijak, terbawa tidur. ya. saya memang ganas.
sebagai denda, no more frameless spectacle for me ever again.
jadi, taat sahajalah kepada si pengeluar arahan. kerana end up, beliau juga yang akan menjadi tukang bayar. !

gemar?

sejujurnya, saya kurang gemar memakai cermin mata.
hanya ketika driving atau kuliah.
entah. degil, mungkin satu. x selesa, itu dua.
dan ketiga, saya ada nyatakan yang saya cukup tidak pandai dalam memilih cermin mata yang sesuai, ye kan?
i usually end up buying spek yang sedikit besar untuk saya.
jadi macam makcik pula bila pakai. hehe. macam2.

anyway, disebabkan selalu on off pakai spek, saya mencari bekas cermin mata yang sesuai. bekas yang diberi terlalu besar untuk dimasukkan ke dalam beg. sangat membazir ruang dan rezeki saya mungkin, saya terjumpa dengan sebuah bekas cermin mata yang berharga hanya rm4. (eh, sama harga macam buku pla. :P)
apa lagi. terus ambil.
its a simple case dengan kotak2 kecil berwarna hijau pekat.


asalnya saya mahu memilih warna beige, ttp saya tahan.
saya sudah berjanji untuk mengelak dari membeli barang berwarna beige.
terlalu banyak barang2 saya yang beige colour.
backpack, purse, kasut, beg kecil, just name it.
entah lah. sy mmg suka dgn warna2 earth ni..
(its obvious isnt it? tertak bicara qalbu ni pun dah terbeige colour)

excited

pulang rumah sedikit excited dgn bekas spek yg murah.
but yet, bila lama2 tgk, sy rasa sgt geram utk melakukan pengubahsuaian.
kpd sahabat2 yg mengenali saya secara dekat,
pasti kalian tahu yang sy tidak suka melihat sesuatu yang keras dan kaku.
and, i love to decorate.
esp with laces! oganza ribens! and, buttons! :P
i just cant stop myslef from adding sumthin to my new spek case.
tp.. nak bubuh apa ya.?

kalau letak butang; comel juga ni.
but bila buka laci butang, tiada warna yang sesuai.
then, saya ternampak satu bunga ros lace.
a small sweet flower lace.
ahaaa.. perfect!
tanpa berlengah, terus capai sekuntum, mengambil gam gajah, dan, melekatkannya.
senyum, puas. alhamdulillah. :)

i love it!

hanya dengan satu ros kecil,
dari sebuah spek case yang dull dan "keras" terus transform menjadi case yang sweet dan comel.
okey, saya akui bunganya sedikit besar, tapi, okeylah berbanding sebelum ni.
(at least for me)


i was very satisfied. alhamduillah.
kalau diberi peluang, saya cukup berminat untuk mendalami ilmu perhiasan.
esp yang berkaitan dengan handcraft, lace etc.
cumanya, itulah, semuanya memerlukan duit dan waktu.
duit duit duit. masa masa masa.
dua perkara yang saya sendiri kekurangan.

hmm...

tell.

"babah, tengok ni case spek mata ijjlal"
saya menunjukkan case hijau pekat itu.
pantang ada barang baru, suka sangat nak menunjuk2.
ayahanda saya membelek.

"bunga ni tambah sendiri ke?"

see. ayahanda saya pun dah tahu sangat perangai saya.! :D




kata hati :
:P another siries of pointless post.