bergerak


posted by ~ n.u.u.r ~

No comments


Bismillahirrahmanirrahim..

"Syed Qutb x pandai berpidato. ttp beliau sangat pandai menulis."




kata-kata diatas yang saya dengar dalam satu sesi ringkas syahadatul haq sedikit sebanyak merawat hati.
tokoh besar Syed Qutb rupa rupanya kurang pandai berpidato !
namun hasil tulisannya masyaAllah, hingga hari ini masih menjadi bahan rujukan.
dan hasil tulisannya hingga kini menjadi sumber dorongan para pejuang.

hakikat

terus terang, saya, tidak berapa pandai berbicara.
maksud saya, memberi ucapan, memberi pendapat melalui lisan.

pernah saya berhasrat untuk menyertai mana-mana bengkel pengucapan awam.
namun hasrat terkubur begitu sahaja.

kadang-kadang, ada juga rasa rendah diri,
dengan kawan2 yang mampu bercakap, melontarkan pandangan dan menyusun kata dengan cantik lagi bernas.
yang mampu memimpin, dan memberi arahan..
bukan tidak mahu bercakap, cuma, entahlah? macamana mahu sy jelaskan ya.?

namun, saya tidak menafikan potensi saya dalam bidang pengucapan awam.
insyaAllah, saya yakin ianya masih boleh diperbaiki.
cuma itulah, perlukan platform untuk berlatih... huhu.

mesej?

mesejnya mudah sahaja hari ini.

fight, work, and spread the message through any channel that you can.





kalau pandai menulis, terus dan dalam dalamkan lagi kualiti penulisan.
usah terlalu rendah diri jika "tidak berapa pandai" dengan kualiti yang dipunyai orang lain.
bukan maksudnya untuk terus menolak sesuatu yang bukan bidang kita, cuma, jangan sekali-kali menjadikan ianya sebagai satu alasan untuk menyekat anda daripada menjalankan tanggungjawab yakni, menyampaikan pesanan.

saya sudah menemui pengubat hati saya.
Syed Qutb. siapa lagi.
kalau beliau pun boleh melakukannya, saya percaya, saya juga punyai potensi yang sama. (juga anda!) :D



ingat, firman Allah,


“Apakah manusia mengira bahawa mereka dijadikan sia-sia”
Al-Qiamah 36.


sungguh, kau juga tidak pernah dijadikan kerana suka2.
kau punya peranan.
kau punya kemampuan.
kerana kau sebaik baik kejadian!

ayuh kawan2 kita bergerak bersama, insyaAllah.. :)



kerana aku bukan makhluk pengkhianat


kata hati : maaf.... jarang update... sudah mula sibuk. semester dua saaangat sibuk!!